مطالب را به بالاترین ارسال کنید

اگر سایت بالاترین آدرس اصلی سایت خاندان پهلوی را مسدود کرد میتوانید از آدرسهای دیگر استقاده کنید.
مانند:
http://pahlavis.blogspot.ca


۱۳۹۱/۰۵/۲۴

احمدرضا پهلوی را بیشتر بشناسیم، ناگفته‌هایی دربارهٔ فرزند شاه مخلوع

احمدرضا پهلوی هشتمین فرزند و پنجمین پسر «آدولف رضا خان» پهلوی و دومین فرزند از عصمت دولتشاهی بود.

او در ۵ مهر ۱۳۰۴ به دنیا آمد و پس از تحصیلات ابتدایی مشغول تحصیل در مدرسه نظام بود که پس از خلع «رضا سفّاکِ بیسواد از سلطنت توسط انگلیسی ها و تبعید در سال ۱۳۲۰ با او به آفریقای جنوبی رفت و در سال ۱۳۲۳ برای ادامه تحصیل به بیروت رفت. او پس از مرگ خفت بار  رضا ضحاک شاه به ایران بازگشت. 




احمدرضا پهلوی، پس از بازگشت به ایران تا مدت ها با «سیمین تاج بهرامی» ارتباط جنسی نامشروع داشت و اطرافیان اون در کتاب خاطرات خود نوشته اند احمدرضا مانند برادرش محمدرضاشاه زنباره (به معنی خانوم باز) بوده است.

در سال ۱۳۲۵ ه. ش با  دختر دکتر حسین احیاءالسلطنه بهرامی (همان کسی که در صحن مجلس شورای ملی به گوش آیت الله سید حسن مدرس سیلی زد) ازدواج کرد و ارتباط جنسی شرعی و قانونی انجام داد، که ثمره این ازدواج دو فرزند به نامهای شاهرخ (۱۳۲۶) و شهلا پهلوی (۱۳۲۷) بود.

این پیوند در سال ۱۳۳۳ به جدایی انجامید و شاهپور! احمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷ ه. ش با «رزا بزرگ نیا» دختر محمد بزرگ نیا ازدواج کرد و از او نیز صاحب سه فرزند به نامهای شاهین، شهرناز و پری‌ناز پهلوی شد.

او در امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دخالتی نمی‌کرد و کمتر در دربار حاضر می‌شد، ولی پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷  او نیز به اتفاق خانواده‌اش از ایران فرار کرد، سالیان دراز  طعم غربت و  آوارگی را چشید

سرانجام در همانجا درگذشت و هیچ یکی از ایرانیان برای او اشک نریختند، زیر او و خانواده‌ پهلوی برای همیشه فراموش و به زباله داk تاریخ سپرده شده اند. 

0 نظرات:

ارسال یک نظر