مطالب را به بالاترین ارسال کنید

اگر سایت بالاترین آدرس اصلی سایت خاندان پهلوی را مسدود کرد میتوانید از آدرسهای دیگر استقاده کنید.
مانند:
http://pahlavis.blogspot.ca


۱۳۹۱/۰۵/۲۹

شراب خواری و فساد جنسی در خاندان پهلوی

 مشروبات الکی یکی از اقلام ثابت سبد غذایی خاندان پهلوی (لعنت الله علیه) بود و استفاده از مسکرات و مشروبات در دوران حکومت پهلوی و بویژه محمدرضا (لعنت الله علیه) به صورت معمول رواج داشت.



مشروبات الکی یکی از اقلام ثابت سبد غذایی خاندان پهلوی (لعنت الله علیه) بود و استفاده از مسکرات و مشروبات در دوران حکومت پهلوی و بویژه «محمدرضا ضحاک پهلوی» به صورت معمول رواج داشت. مصرف مشروب در جشن‌ها و مهمانی‌ها به طور معمول و عمومی انجام می‌گرفت؛ مثلا به هنگام تدارک جشن عروسی محمدرضا و فوزیه، در لیست اجناسی که باید از کشورهای فرانسه، سوئد و سایر کشور‌ها تهیه می‌شد، سفارش۵۰۰ بطری شامپانی بسیار عالی مخصوص مهمانی‌های درباری، ۱۵۰۰ بطری شامپانی عالی فرانسه و ۳۰۰ بطری لیکور، کنیاک، ویسکی و سینزانو اشاره شده و تاکید گردیده که جنس آن بسیار مرغوب و سفارشی باشد.
در جشن عروسی غلامرضا (لعنت الله علیه) نیز مشروباتی هم چون لامار، سودا، سینالکو، ودکا، عرق، خلر، شراب ورموت، آبجو، ویسکی و کنیاک مصرف گردید.
اوج خرید و مصرف مشروبات در جریان جشن‌های ۲۵۰۰ ساله بود. در این جشن حدود ۲۵۰۰ بطری شراب درجه یک فرانسه که قیمت هر بطری به ۱۰۰ دلار می‌رسید، به ۱۶۵ می‌ه‌مان عرضه شد.
مشروب در دربار محمدرضا مصرف روزانه داشت و وزارت دربار شاهنشاهی شراب مصرفی را از کشورهایی چون فرانسه، سوئیس و تجارتخانه‌های دوبی تامین می‌کرد. طی نامه ابوالفتح آتابای به سفیرکبیر شاه در برن درخواست می‌شود: «در مورد شراب قرمز فرانسه دقت شود که زیاد گران نباشد؛ چون شراب‌های گران قیمت زیاد موجود داریم. فقط به مقداری شراب قرمز در حدود هر بطری ۴۰ الی ۵۰ فرانک فرانسه که به درد مصرف معمولی کاخ بخورد، احتیاج است.»
اعضای خانواده پهلوی، نه تنها به خرید و مصرف شراب و مشروبات الکلی مشغول بودند، بلکه در ایجاد شراب فروشی و کاباره‌ها و سایر مراکز عرضه مشروبات الکلی در سطح کشور و حتی کار قاچاق و واردات آن سابقه طولانی داشتند که در این میان نیز حمیدرضا (لعنت الله علیه)، محمودرضا (لعنت الله علیه)، اشرف  (لعنت الله علیه) و اسدالله علم رکورد دار بودند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر