مطالب را به بالاترین ارسال کنید

اگر سایت بالاترین آدرس اصلی سایت خاندان پهلوی را مسدود کرد میتوانید از آدرسهای دیگر استقاده کنید.
مانند:
http://pahlavis.blogspot.ca


۱۳۹۰/۱۱/۱۱

شهرام همایون: اپوزیسیون لس آنجلسی از رضا پهلوی ناراضی هست

شهرام همایون: اگر در امریکا اعلام شود که فلان روز، اربعین امام حسین (ع) است یک ملت در همین لس انجلس بسیج می‌شوند اما برای روز جهانی کوروش که دنیا آن را قبول دارد ایرانیان این کار را نکردند.


شهرام همایون

«شهرام همایون» مجری تلویزیون ماهواره‌ای «کانال یک» (Channel. One) در برنامه «ماهستیم» ضمن تجلیل از کوروش هخامنشی، گلایه‌هایی را خطاب به رضاپهلوی ایراد نمود و اظهار داشت:
 «رضا چلغوز پهلوی در سال ۱۳۵۹ سوگند خورده است که از نظام پادشاهی ایران حمایت کرده و آن را حفظ کند و ادامه دهنده راه نظام پادشاهی باشد اما به مناسبت روز جهانی کوروش حتی به خود زحمت نوشتن سه خط پیام را نداد. پس چگونه می‌خواهد این مسیر را تداوم ببخشد؟ من واقعا دل شکسته شدم؛ رضاپهلوی دل ما را شکست.»

وی در ادامه خطاب به «رضا چلغوز پهلوی» گفت:
 «شما از کوروش چیزی نمی‌گویید در حالیکه یک روز به نام روز جهانی کوروش وجود دارد.
 او بنیانگذار ایران و نظام پادشاهی در ایران بوده، حال چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم که دیگران به ما اهمیت بدهند؟»

رضا پهلوی - reza_pahlavi

وی در خاتمه تأکید کرد:
 «اهمیت دادن به باورهای ملت ایران می‌تواند باعث شکوفایی و ادامه راه نظام پادشاهی در ایران باشد اما شاهزاده به این باورهای مردم اهمیت نداد و دست کم پیامی به مناسبت روز کوروش صادر نکرد. اگر در آمریکا اعلام شود که فلان روز، اربعین امام حسین (ع) است یک ملت در همین لس انجلس بسیج می‌شوند اما برای روز جهانی کوروش که دنیا آن را قبول دارد ایرانیان این کار را نکردند.»

اعتراف مجری شبکه کانال یک به اهمیت ندادن ایرانیان مقیم امریکا به مناسبت‌های ساختگی مانند روز کوروش و در مقابل، فراگیر بودن مناسبت‌های مذهبی مثل اربعین امام حسین (ع) نکته جالب و بحقی است. در عین حال نشانگر این مطلب است که گفته‌ها و تبلیغات بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای حتی در بین مردم خارج از کشور نیز طرفداران چندانی ندارد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر